Blogginlägg av Therese Svensson


Mitt träningsår 2017

Mitt träningsår 2017

Jag är verkligen SÅ taggad inför att komma hem och kicka igång mitt träningsår 2017!! Har fått så många nya klienter nu som börjar sin resa och alla börjar från olika punkter. Vissa har tränat mycket tidigare men inte fått några resultat och vissa börjar helt från 0 och vill börja träna. Så fantastiskt, och det inspirerar mig själv så mycket, att få hjälpa andra att nå sina mål. Har ägnat hela morgonen här åt att skriva kost och träningsscheman. Vilade själv från gymmet imorse och tog mig tid att jobba litegrann! Och det kom mig därför att tänka på vad jag har för mål med mitt 2017?

Jag har nu en form jag är väldigt nöjd med och en bra "året runt form" som jag kallar det, vilket jag vill hålla nu när jag kommer hem från semestern också. För mig är det viktigt att känna sig bekväm med sig själv, och det är något jag ägnat denna hösten åt att hitta. Och nu när jag befinner mig där så gäller det att hitta en balans mellan kost, träning, nöjen, vardagslivet samt helglivet.

Jag ser verkligen fram emot ett år med mycket träning och jag har bestämt mig för att lyssna ordentligt på min kropp och variera min träning mycket. Inte köra för mycket HIIT, inte för mycket cardio och inte för mycket styrka. Jag är ju en person som gärna drar åt det ena eller andra hållet och snöar in mig på något och det blir lätt för mycket, vilket gör att träningsresultaten uteblir också.

Min plan ser ut såhär
2-3 HIIT pass/vecka
1-2 spinning/löppass/vecka
2-3 styrketräningspass/vecka split på rygg/mage, axlar/armar, ben
1 vilodag/vecka
Utöver det morgon/kvällspromenader

J har ju hund, världens gosigaste rottis, så det blir ju en del promenader med henne som inte går att undgå. Men som jag älskar, det är verkligen perfekt vardagsmotion! Ser så fram emot en vår nu med massa promenerande, jag älskar att promenera, det är verkligen ett perfekt sätt att starta eller avsluta dagen på.

)

Vidare till bloggen